Regulamin
: 22 mar 2024, 09:56
regulamin
1. Postanowienia ogólne
1.1. Regulamin oraz zasady wyszczególnione w tematach organizacyjnych są obowiązującym spisem zasad panujących na forum. Rejestracja na forum jest jednoznaczna z akceptacją zasad panujących na forum. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia użytkowników z przestrzegania jego zapisów. 1.2. Kwestie sporne, które nie zostały ujęte w regulaminie głównym oraz tematach organizacyjnych będą rozpatrywane indywidualnie przez administrację. Stanowisko administracji w kwestiach spornych uznaje się za ostateczne.
1.3. Na forum zabrania się rozpowszechniania treści uznawanych za zabronione/ niezgodne z prawem/ kontrowersyjne/ szkodliwe (tj. a) treści seksistowskich, rasistowskich lub dyskryminujących użytkowników w jakikolwiek inny sposób; b) treści obraźliwych, pogardliwych, nawołujących do samookaleczeń; c) treści powodujących konflikty i niezgodności społeczne; d) treści promujące nieetyczne zachowania; e) treści naruszających prawa autorskie innych twórców; f) treści naruszających prywatność; g) treści spamowe i reklamowe). Dotyczy to zarówno przestrzeni ogólnodostępnej - sb, tematy organizacyjne, posty fabularne ale także wiadomości prywatne.
1.4. Wszelkie konflikty i spory pomiędzy użytkownikami powinny być rozwiązywane drogą prywatną. Jednocześnie prosimy, aby konflikty te nie utrudniały innym użytkownikom funkcjonowania na forum.
1.5. Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian oraz poprawek do niniejszego regulaminu (poprzez dodawanie, usuwanie lub edytowanie dowolnych punktów) w każdym momencie funkcjonowania forum. Wszelkie zmiany zostaną wyszczególnione w temacie Ogłoszenia oraz na stronie głównej forum.
1.6. Wszelkie sugestie, uwagi i inne sprawy dotyczące forum należy kierować do administracji poprzez wiadomość prywatną na konto Five Boroughs lub w temacie Kontakt z administracją.
1.7. Wszystkie kody, grafika, opisy i przewodniki zostały przygotowane przez Administrację forum w oparciu o dostępne źródła, które są wymienione w temacie Credits. Administracja zabrania kopiowania któregokolwiek z elementów forum.
1.8. Five Boroughs to strona poświęcona forum o tematyce second life, a rozgrywka fabularna toczy się w Nowym Jorku, okolicach lub innych miejscach wskazanych w konkretnych rozgrywkach w dziale podróże.
1.9. Administracja forum zastrzega, iż Five Boroughs zostało stworzone dla rozrywki wszystkich zarejestrowanych użytkowników. Administracja zobowiązuje się dbać o forum, jednocześnie przypomina użytkownikom, że może to wykonywać tylko w czasie wolnym i z poszanowaniem dla własnego życia prywatnego.
2. Rejestracja i pierwsze kroki
2.1. Rejestracja na forum jest dobrowolna i odbywa się poprzez uzupełnienie formularza. Uzupełnienie pól w profilu (z wyjątkiem mediów społecznościowych) jest obowiązkowe. 2.2. Za nick postaci uznaje się jej imię/ pseudonim oraz nazwisko. Nick postaci (na żadnym etapie) nie może zawierać:
- określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe
- będące elementem mowy nienawiści
- liczb oraz znaków specjalnych.
- imię zostało użyte przez innego użytkownika wyłącznie jako drugie imię postaci
- imię znajduje się w pierwszej dziesiątce na na tej liście oraz
- użytkownik w karcie postaci zaznaczył, że wyraża zgodę na powtórzenie używanego imienia.
2.5. Dozwolone jest tworzenie postaci częściowo inspirowanych postaciami fikcyjnymi i/lub rzeczywistymi z pominięciem elementów nadprzyrodzonych i innych fantastycznych elementów. Zabronione jest całkowite odwzorowanie postaci służącej za inspirację.
2.6. Avatar postaci ma wymiary 200x320 px, do których automatycznie zeskalują się zdjęcia nie większe niż 600x960px. Avatar musi przedstawiać wybrany wizerunek, który będzie jednocześnie postacią realną aby umożliwić dodanie jej personaliów do spisu.
2.7. Na forum dozwolone jest powtarzanie wizerunków jedynie w przypadku bliźniąt jednojajowych. Niezbędne jest dodanie odpowiedniej informacji do kart postaci, a także potwierdzenie zgody poprzez podbicie karty przez istniejącego na forum bliźniaka.
2.8. Zasady dotyczące tworzenia multikont oraz progi dotyczące postów fabularnych przedstawione zostały poniżej:
- I set - podstawowe 3 multikonta, które można utworzyć bez żadnych wymagań już w chwili pierwszej rejestracji na forum;
- II set - 3 kolejne multikonta odblokowane po napisaniu minimum 45 postów wszystkimi dotychczasowymi postaciami (średnia 15 postów na konto);
- III set - 3 kolejne multikonta odblokowane po napisaniu minimum 90 postów wszystkimi dotychczasowymi postaciami (średnia 15 postów na konto);
- w przypadku dziesiątego i kolejnych multikont minimum postów na każdym koncie wynosi 30.
- nie spełnia wymagań przedstawionych w regulaminie;
- zaniedbuje poprzednie konta (między innymi poprzez notoryczne zgłaszanie nieobecności na wybranych kontach);
- przynajmniej 3 razy publikował posty tuż przed końcem regulaminowego czasu na dodanie posta fabularnego.
3. Rezerwacje i wizerunki
3.1. Rezerwacja wizerunku jest obowiązkowa i należy jej dokonać w dowolnym momencie przed oddaniem karty postaci do sprawdzenia.3.2. Aby rezerwacja została uznana za poprawną musi zostać złożona według wzoru i zawierać pełne i poprawne personalia (imię + nazwisko) lub pseudonim używany w social mediach/ pseudonim artystyczny.
3.3. Decydując się na wizerunek, należy pamiętać, że różnica pomiędzy faktycznym wiekiem wizerunku, a wiekiem postaci wynosić może maksymalnie 10 lat. Wyjątkiem jest używanie grafiki z okresu zbliżonego do wieku postaci.
3.4. Zasady dotyczące ilości składanych rezerwacji oraz czasu ich trwania brzmią następująco:
- każdy użytkownik z jednego konta na start może dokonać dwóch rezerwacji – podstawowej na 3 dni (z możliwością przedłużenia maksymalnie o 4 dni) oraz dodatkowej na 1 dzień;
- aktywny użytkownik (użytkownik z zaakceptowaną kartą postaci oraz pozostający w grupie innej niż ghost town) może dokonać z takiego konta jedynie rezerwacji dodatkowej na 1 dzień;
- użytkownik nieaktywny (należący do grupy ghost town) może dokonać jedynie rezerwacji dodatkowej na 1 dzień.
3.5. Przedłużenie rezerwacji podstawowej o 4 dni jest możliwe poprzez użycie wzoru na rezerwację podstawową z przedłużeniem lub zacytowanie posta z rezerwacją, której dotyczy przedłużenie wraz z odpowiednim dopiskiem. Rezerwacja zostaje przedłużona do godziny 23:59 ostatniego dnia.
3.6. Rezerwacja dodatkowa musi zostać odebrana przez konto docelowe poprzez zacytowanie pierwotnego posta z rezerwacją.
3.7. Rezerwacja tego samego wizerunku, z tego samego konta jest możliwa trzy razy pod rząd, z czego przedłużenie rezerwacji możliwe jest jedynie dwa razy. Przed kolejną (czwartą) rezerwacją tego samego wizerunku należy odczekać 7 dni.
3.8. Wizerunki zarezerwowane w każdej z form (podstawowe, podstawowe przedłużone, dodatkowe i nieodebrane dodatkowe) ponownie wracają do puli minutę po utracie ważności rezerwacji.
3.9. Wizerunki postaci regulaminowo nieaktywnych mogą zostać przejęte nawet jeśli postać nie została dodana do grupy ghost town. Należy pamiętać, że czas na napisanie posta fabularnego mija o godzinie 23:59, a rezerwacja wizerunku jest możliwa minutę później.
3.10. Wizerunki zwalnianie w zamówieniach (zmiana wizerunku lub dezaktywacja postaci) wracają do obiegu godzinę po złożeniu zamówienia.
3.11. Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo 3-krotnej zmiany wizerunku postaci (pomijając zmianę w przypadku gdy postać powraca do gry po nieaktywności, a jej wizerunek jest zajęty przez innego użytkownika). Należy pamiętać, że nowy wizerunek nie może znacząco różnić się od pierwotnego.
4. Karta postaci
4.1. Karta postaci jest obowiązkowa. Akceptacja karty postaci jest niezbędna do rozpoczęcia rozgrywki fabularnej. 4.2. Wzór karty postaci oraz informacje niezbędne do jej wypełnienia znajdują się w tym temacie. Zabrania się ingerowania w szkielet kodu karty postaci, w tym także w usuwanie jego elementów.
4.3. Karta postaci powinna zostać umieszczona w dziale W budowie (bez względu na to czy prace nad nią wciąż trwają czy są już ukończone).
4.4. W przypadku karty postaci, której rodzina istnieje już na forum niezbędne jest podbicie karty postaci przez jednego z członków istniejącej rodziny.
4.5. Karta postaci, która jest gotowa do sprawdzenia musi zostać podbita postem o dowolnym brzmieniu ale zawierającym oznaczenie konta Five Boroughs.
4.6. Administracja ma 24 godziny na sprawdzenie odpowiednio podbitej karty postaci. W przypadku zastrzeżeń do karty postaci, Administracja zobowiązuje się przekazać uwagi w wiadomości prywatnej oraz powiadomić użytkownika pod tematem karty postaci o wysłaniu wiadomości. Użytkownik ma 24 godziny na naniesienie poprawek oraz ponowne podbicie karty postaci. W tym przypadku wizerunek ulega automatycznemu przedłużeniu na czas naniesienia poprawek oraz ponownego sprawdzenia karty postaci przez Administrację (24 godziny na poprawki + 24 godziny na akceptację = 48 godzin przedłużenia wizerunku).
4.7. Po akceptacji karty postaci Administracja w przeciągu 24 godzin zajmie się sprawami organizacyjnymi dotyczącymi:
- nadaniem koloru odpowiedniej grupy;
- przeniesieniem karty postaci do odpowiedniego subforum (jeśli wymagane);
- umieszczenia postaci we wszelkich spisach.
4.9. Administracja zastrzega sobie możliwość niezaakceptowania karty postaci w przypadku gdy znacznie odbiega od realiów panujących na forum lub gdy został naruszony któryś z punktów regulaminu.
5. Rozgrywka fabularna i ogólne zasady aktywności
5.1. Rozgrywka fabularna możliwa jest dopiero po zaakceptowaniu karty postaci. Do tego czasu użytkownik może udzielać się na sb, w offtopie oraz tematach organizacyjnych.5.2. Czas na napisanie pierwszego posta fabularnego po akceptacji karty postaci to 3 dni, a na dodanie każdego kolejnego posta to 14 dni (do godziny 23:59 ostatniego dnia).
5.3. Rozgrywka fabularna (utrzymująca aktywność postaci) zakłada naprzemienną wymianę postów z innym użytkownikiem/ użytkownikami oraz z kontami specjalnymi (Universal Person oraz Liberty). Nie jest dozwolone prowadzenie rozgrywek pomiędzy własnymi multikontami.
5.4. Zabronione są czynności mające na celu sztuczne utrzymywanie aktywności postaci, takie jak:
- usuwanie i dodawanie postów fabularnych na nowo;
- wklejanie tych samych postów w różnych lokalizacjach, w różnym odstępie czasowym;
- dodawanie postów w przypadkowych miejscach i unikanie kontynuowania rozpoczętych wątków;
- notoryczne publikowanie postów fabularnych w godzinach wieczornych ostatniego regulaminowego dnia aktywności.
5.6. Wykorzystywanie postów i całych rozgrywek z innych miejsc możliwe jest tylko i wyłącznie po uzgodnieniu tej kwestii z Administracją.
5.7. Post fabularny zaliczany do aktywności postaci musi spełniać poniższe kryteria:
- długość minimalna - 200 słów (1200 znaków);
- publikacja w działach: concrete jungle; outside the five boroughs; rozmowy telefoniczne; retrospekcje oraz w dziale alternatywna rzeczywistość.
- temacie założonym według wzoru w danym forum/subforum;
- lokalizacji utworzonej na prośbę i według wytycznych użytkownika w temacie Zamówienia
5.10. Wątki fabularne oraz karty postaci co do zasady powinny być pozbawione elementów społecznie uznawanych za kontrowersyjne (dotykające między innymi sfery erotycznej, tematu przemocy czy przestępstw seksualnych). Użytkownicy, którzy mimo wszystko decydują się na takie rozgrywki/ elementy historii powinni zachowywać granicę dobrego smaku, a także skorzystać z jednej z możliwości oznaczenia/ ukrycia rozgrywki:
- umieszczenie znacznika tw ze wskazaniem rodzaju treści 18+;
- ukrycie treści za pomocą znaczników spoiler lub hide wraz ze znacznikiem tw i wskazaniem rodzaju treści znajdujących się w rozgrywce - zalecane w przypadku treści brutalnych/ erotycznych;
- utworzenie zamówienia na zahasłowane subforum w miejscu zamieszkania postaci - zalecane w przypadku rozgrywek intymnych/ brutalnych. *Administracja zastrzega sobie prawo do wyrywkowego kontrolowania rozgrywek celem weryfikacji przestrzegania zapisów regulaminu*
- uśmiercanie, okaleczanie psychiczne i fizyczne postaci innych użytkowników bez wcześniejszego ustalenia tej kwestii i uzyskania zgody współgracza. W przypadkach czynów uznawanych za przestępstwa należy zgłosić taką rozgrywkę do Administracji;
- zmuszanie współgraczy do gier i wydarzeń, które nie są dla nich komfortowe;
- ingerowanie w rozgrywki innego/ innych graczy bez ich zgody;
- przyjmowanie, iż postać zna szczegóły rozgrywki, której nie była częścią;
- prowadzenie wątków erotycznych dotyczących przestępstw kazirodztwa i pedofilii.
5.13. Dezaktywacja postaci należy dokonać w temacie Zamówienia z użyciem odpowiedniego wzoru. Wizerunek dezaktywowanej postaci wraca do obiegu godzinę po złożeniu zamówienia.
5.14. W zależności od tego, co użytkownik wskazał w zamówieniu na dezaktywację, postać może pojawiać się lub nie, w fabułach i postach aktywnych graczy i/lub kont specjalnych (Universal Person oraz Liberty).
5.15. Każdy użytkownik w dowolnym momencie może aktywować swoją postać. Należy dokonać tego w temacie Zamówienia z użyciem odpowiedniego wzoru. Niezbędne jest również złożenie rezerwacji dodatkowej na wizerunek oraz napisanie posta fabularnego wymaganego do aktywacji.
5.16. Warunkiem do zrealizowania zamówienia na aktywację postaci będzie:
- rezerwacja dodatkowa na wizerunek wybrany dla postaci;
- post fabularny uznawany za powrót do gry;
- spełnienie warunków dotyczących tworzenia multikont (punkt 2.8.).
6. Nieobecności
6.1. Zgłoszenie nieobecności możliwe jest jedynie w przypadku postaci, które posiadają przynajmniej 5 postów fabularnych.6.2. Podstawowy wymiar nieobecności na forum to 10 dni + 4 dni na powrót z nieobecności/ ponowne rozpoczęcie gry.
6.3. W wyjątkowych przypadkach nieobecność można przedłużyć o kolejne 10 dni (bez dodatkowych dni na powrót do gry). Niezbędne jest ustalenie przedłużenia nieobecności z Administracją w wiadomościach prywatnych kierowanych na konto Five Boroughs.
6.4. Nieobecność na forum należy zgłosić w temacie Nieobecności z użyciem wskazanego wzoru.
6.5. Użytkownik posiadający więcej niż jedno aktywne konto, może zgłosić nieobecność na jednym koncie lub każdym z nich jednocześnie.
6.6. Nieobecności na więcej niż jednym koncie można zgłosić w jednym poście wymieniając każdą z postaci po jej nicku.
6.7. Udzielanie się na forum (logowanie, aktywność na sb lub pojedyncze posty) nie jest jednoznaczne z powrotem z nieobecności.
6.8. Dozwolone jest całkowite anulowanie zgłoszonej nieobecności - w przypadku gdy od zgłoszenia nie minęła doba.
6.9. Każda zgłoszona nieobecność może być w każdym momencie skrócona lub przedłużona (w granicach podstawowego wymiaru nieobecności lub do maksymalnego okresu nieobecności spowodowanego wyjątkowymi sytuacjami). Skrócenie nieobecności nie jest jednoznaczne z jej anulowaniem - przed zgłoszeniem kolejnej nieobecności należy spełnić wymagania dotyczące ilości rozgrywek fabularnych.
6.10 Pomiędzy kolejnymi nieobecnościami należy napisać przynajmniej 5 postów fabularnych.
6.11. Administracja zastrzega sobie prawo do odmowy uznania nieobecności postaci w przypadku gdy:
- nieobecność zgłoszona była niepoprawnie;
- został złamany którykolwiek z powyższych punktów;
- nieobecność na danym koncie jest zgłaszana bardzo często i może być wykorzystywana jedynie dla blokowania wizerunku.
7. Opieka nad forum
7.1. Administracja zobowiązuje się przeprowadzać czystki na forum nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu.7.2. Podczas czystek uporządkowane zostaną jak poniżej:
- konta z akceptacją ale bez aktywności opisanej w regulaminie - trafią do grupy ghost town;
- konta bez akceptacji i aktywności przez miesiąc - zostaną usunięte;
- posty fabularne (dotyczy rozgrywek, w których wszystkie postacie są nieaktywne), zaakceptowane karty postaci i tematy związane z postacią - zostaną przeniesione do archiwum;
- karty postaci pozostające w dziale "budowa" bez aktywności przez miesiąc - zostaną usunięte;
- spisy wizerunków i miejsca pracy - zostaną uporządkowane zgodnie z informacjami uzyskanymi w trakcie czystek;
- poszukiwania nieaktualizowane przez dwa tygodnie - zostaną usunięte, a ich treść przesłana do autora w prywatnej wiadomości;
- posty z tematu rezerwacje oraz zamówienia dotyczące aktywacji i dezaktywacji postaci - zostaną przeniesione do archiwum;
- posty z tematu kto zagra oraz wszystkie zamówienia z wyjątkiem aktywacji i dezaktywacji - zostaną usunięte po ich zrealizowaniu (zamówienia) lub dwóch tygodniach bez aktualizacji statusu (kto zagra).
ekipa five boroughs